Erőfeszítéseket igényel az organikus keresés láthatósága, rangsorolása és forgalma. Ezt az optimalizált tartalom következetes létrehozásával érheti el.
Ha organikus keresési láthatóságot, rangsorolást és forgalmat szeretne, el kell köteleznie magát az optimalizált tartalom következetes létrehozása mellett.
Tartalom és SEO.
Legjobb esetben olyan köteléket alakítanak ki, amely bármely webhelyet a keresőmotorok rangsorának élére tud katapultálni.
De ez csak akkor van, ha a legjobb állapotban vannak. Mert amikor a legrosszabb helyzetben vannak, olyan büntetést róhatnak ki a Google-ra, amelyet szinte lehetetlen helyrehozni.
Ennek a fejezetnek a célja egyszerű; hogy megértse, miért fontos a tartalom a SEO számára, és megmutatja, mit tehet annak érdekében, hogy harmonikusan működjenek együtt.
Ahogy belemerülünk, jobban megértjük, mit jelent a tartalom, mi a SEO-értéke, és hogyan hozzunk létre olyan optimalizált tartalmat, amely a keresőmotor radarjára irányítja.
Kezdjük el.
Mit jelent a „Tartalom”.
A tartalom pontos és minden marketingszakember által elfogadott meghatározását szinte lehetetlen lenne megadni.
De bár ez kihívás, Lee Odden, a TopRank Marketing vezérigazgatója összegyűjtött néhány olyan tartalomdefiníciót a marketingesektől a világ minden tájáról, amelyek szilárd kiindulási alapot adnak.
Heidi Cohen akcióképes marketingszakember a következőképpen írja le a tartalmat:
„Kiváló minőségű, hasznos információ, amely egy történetet kontextuálisan releváns módon közvetít, azzal a céllal, hogy érzelmet vagy elköteleződést keltsen. Élőben vagy aszinkron módon közvetítve a tartalom többféle formátumban is kifejezhető, beleértve a szöveget, képeket, videót, hangot és/vagy prezentációkat.”
Noha Cohen leírása pontosan igaz, fontos megérteni, hogy az online tartalom nem mindig jó minőségű és hasznos.
Rengeteg rossz tartalom van, amely közel sem nyújt relevanciát vagy hasznosságot az olvasó számára.
Egy egyszerűsített, de hasonló definícióban a Social Triggers alapítója, Derek Halpern azt mondja:
„A tartalom bármilyen formában elérhető (hang, szöveg, videó), és tájékoztatja, szórakoztatja, felvilágosítja vagy tanítja az azt fogyasztó embereket.”
Halpern ismét olyan tartalmat ír le, amely legalább releváns és hasznos a célközönség számára.
Ha kerüljük a „minőségi” tartalom leírását, akkor a több tucat különböző típusú digitális tartalom áttekintésével közvetlenebb megközelítést alkalmazhatunk.
Ezen a ponton elég jó ötlettel kell rendelkeznie arról, hogy mi az a tartalom, miközben meg kell értenie azokat a különböző formátumokat is, ahol bemutatható.
De pontosan mi az értéke a SEO szempontjából, és miért olyan fontos, hogy a kettő együtt működjön?
Mi a tartalom SEO értéke?
A Google, a keresőmotorok királya több mint 6,7 milliárd keresést dolgoz fel naponta.
És mivel keresőoptimalizálásról beszélünk, ez azt jelenti, hogy nagyon alkalmasak erre a kérdésre.
Larry Page és Sergey Brin 1998-ban társalapította a Google-t, és a következő küldetésük volt :
Ez a küldetés ma is ugyanaz. Az információk rendszerezésének módja azonban meglehetősen megváltozott az évek során.
A Google algoritmusai folyamatosan fejlődnek annak érdekében, hogy – ahogy mondani szokás – „…a másodperc töredéke alatt hasznos és releváns eredményeket érjenek el”.
A „hasznos és releváns találatok”, amelyeket a Google igyekszik szállítani, azok a tartalomdarabok, amelyek az egész weben elérhetők.
Ezeket a tartalmakat a hasznosságuk és a keresést végző felhasználó szempontjából való relevanciájuk szerint rangsoroljuk.
Ez pedig azt jelenti, hogy ahhoz, hogy a tartalom egyáltalán rendelkezzen SEO értékkel, hasznosnak kell lennie a keresők számára.
Hogyan győződjön meg arról, hogy előnyös? A Google ebben is segít nekünk.
Azt javasolják, hogy a tartalom létrehozásának megkezdésekor győződjön meg arról, hogy:
Ha ezek az elemek a helyükön vannak, akkor maximalizálja a tartalom SEO értékében rejlő potenciált. Ezek nélkül azonban a tartalomnak nagyon csekély értéke lesz.
A nagyszerű tartalom létrehozása azonban nem az egyetlen darabja a kirakósnak. Van egy technikai oldala is, amellyel tisztában kell lennie.
Míg erről a fejezet későbbi részében fogunk beszélni, Maddy Osman egy átfogó forrást állított össze a tartalom SEO értékének értékelése témakörben , amely tovább részletezi a témát.
Egyelőre azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a tartalom SEO értéke attól függ, mennyire hasznos, informatív, értékes, hiteles és vonzó.
A tartalom optimalizálásának fontossága
Az optimalizált tartalom fontosságának egyszerű oka… enélkül nem fogsz rangsorolni a keresőkben.
De amint azt már röviden érintettük, fontos megérteni, hogy itt több tényező is szerepet játszik.
Az egyik oldalon a tartalom létrehozása.
A tartalom optimalizálása a létrehozás során úgy történik, hogy a tartalom közönségközpontú, és követi az előző részben leírt ajánlásokat.
De mit jelent a közönségközpontúság, és miben különbözik a többi tartalomtípustól?
A közönségközpontú egyszerűen azt jelenti, hogy Ön arra összpontosít, amit a közönség hallani szeretne, nem pedig arra, amiről beszélni szeretne.
És amint azt már megállapítottuk, hasznos és releváns tartalom előállítása a játék neve, ha rangot szeretne elérni a keresőmotorokban.
Az optimalizálási egyenlet másik oldalán a technikai dolgok állnak.
Ez olyan tényezőket foglal magában, mint a kulcsszavak, a metacímek, a metaleírások és az URL-ek.
Erről fogunk beszélni a következőkben, miközben belemerülünk abba, hogyan lehet ténylegesen optimalizált tartalmat létrehozni.
Hogyan készítsünk optimalizált tartalmat
Amikor optimalizált tartalmat próbálunk létrehozni, néhány lépést kell követnünk.
Tartalmazzák:
1. Végezzen kulcsszókutatást és határozza meg a témát
Bár már megállapítottuk, hogy a fő cél a közönségközpontú tartalom létrehozása, kulcsszókutatásra van szükség annak biztosítására, hogy a kapott tartalom megtalálható legyen a keresőmotorokon keresztül.
Néhány dolog, amit szem előtt kell tartani a kulcsszavak és a téma kiválasztásakor:
- Koncentráljon a hosszú farkú kulcsszavakra
- Kerülje el az erősen versenyképes kulcsszavakat a hatalmas keresési számokkal
- Használjon bevált kulcsszókutató eszközt
- Párosítsa a témát a kulcsszóval
2. Az optimális olvashatóság érdekében alakítsa ki vázlatát és formátumát
A vázlat létrehozásakor ügyeljen arra, hogy az alapvető tartalmat úgy formázza, hogy az apró darabokra legyen lebontva.
Az online olvasók figyelme hihetetlenül rövid. És nem fognak kitartani, ha a cikked csak egy óriási bekezdésből áll.
A legjobb, ha maradunk az 1-2 mondat hosszúságú bekezdéseknél, bár nem baj, ha 3-4 rövidebb mondatra nyúlnak.
Győződjön meg arról is, hogy 150-300 szónként alfejléceket és/vagy látványelemeket szúr be, hogy még jobban feldarabolja a tartalmat.
Amint az alábbi grafikonon látható, a webhely-elköteleződés befolyásolja az organikus rangsorolást.
És ha növelni szeretné az elkötelezettséget, az olvashatóság kulcsfontosságú.
Példa a megfelelően formázott tartalomra
Íme egy példa egy oldalra, amely az optimális olvashatóság érdekében van formázva:
Mint látható, a legtöbb bekezdés csak egy-két mondat hosszú.
A szöveget 100-200 szónként alcímekkel is felbontjuk.
Példa rosszul formázott tartalomra
A spektrum másik végén álljon itt egy példa egy bejegyzésre, amely valószínűleg közvetlenül elküldi az olvasókat:
Ebben a bejegyzésben maga a tartalom rendben van. A probléma a rendkívül hosszú mondatok és bekezdések.
Jobb formázással a szerző könnyen megnövelheti a látogatók átlagos webhelyen töltött idejét.
3. Ragaszkodjon a témához és a célkulcsszóhoz
Amikor elkezdi írni a tartalmat, ne feledje, mennyire fontos ragaszkodnia a kiválasztott témához és célkulcsához.
Ne próbáljon meg mindenről és semmiről írni egyetlen tartalomban. És ne próbáljon több tucat kulcsszót megcélozni.
Ezzel nem csak óriási időpocsékolás, de megakadályozza, hogy a témájában a leghasznosabb és legrelevánsabb tartalmat hozza létre.
Összpontosítson arra, amit témának választott, és maradjon túlzottan releváns a téma és az azt támogató kulcsszó szempontjából.
Brian Harnish Helyi keresőoptimalizálási útmutatója kezdőknek nagyszerű példa arra, hogy egy szerző túlzottan releváns marad egy adott téma és kulcsszó szempontjából.
Már a címére nézve is azonnal világos a téma és a cél kulcsszó.
És ennek köszönhetően a Harnish útmutatója a Google első oldalán található a „helyi SEO útmutató” kifejezéssel kapcsolatban.
4. Tartalmazzon vissza hivatkozásokat a tartalomban
Ha elolvassa a helyi keresőoptimalizálási útmutatót, észre fogja venni, hogy a Harnish számos hivatkozást tartalmaz külső webhelyekre.
Mivel a Google egyértelművé tette, hogy a hitelesség fontos SEO-tényező, a releváns, megbízható és hiteles webhelyekre mutató hivatkozások segíthetnek abban, hogy a keresőmotorok hitelesnek lássák az Ön tartalmát.
Ügyeljen azonban arra, hogy a hivatkozáshoz használt szavak valóban relevánsak legyenek a webhely szempontjából, amelyre a felhasználót elküldik.
Például nézd meg ezt a mondatot:
„Meg kell értened, hogyan hozhatsz létre lenyűgöző címsort a tartalomhoz.”
Ha olyan forrásra szeretne hivatkozni, amely megmutatja az olvasónak, hogyan hozhat létre lenyűgöző címsorokat, akkor az alább látható félkövér részt szeretné linkelni:
„Meg kell értened, hogyan hozhatsz létre lenyűgöző címsort a tartalomhoz.”
A legtöbb esetben azt javasoljuk, hogy a linkek legfeljebb hat szóból álljanak.
Hogyan optimalizálhatja a tartalmat, ha már elkészült
Most térjünk rá a tartalomoptimalizálás „technikai” részére.
A legfontosabb lépések közé tartozik a következők optimalizálása:
- Cím címke
- Meta leírás
- URL
Vessünk egy pillantást az egyes lépések végrehajtására.
1. Hogyan optimalizálja a címcímkét
Amikor a felhasználó keresést végez, a title címke az a kattintható címsor, amelyet az egyes találatok tetején lát.
Referenciaként az alábbi kép kiemelt része:
A címcímkék több okból is fontosak. Mindenekelőtt segítenek a keresőmotoroknak megérteni, miről szól az oldal.
Ezenkívül meghatározó tényező lehet, hogy a felhasználó melyik keresési eredményt választja.
A title címke optimalizálásához győződjön meg a következőkről:
- Tartsa 60 karakter alatt.
- Ne tegyünk több kulcsszót a címbe.
- Legyen konkrét a tartalom miről szól.
- Helyezze el a célkulcsszavakat az elején.
A fenti példa jó.
Íme egy példa egy címkére, amely nem követi az alábbi irányelveket:
A kettő közötti különbség egyértelmű, és ez mutatja a címcímkék optimalizálásának fontosságát.
Bár a Google azt mondta, hogy a metaleírásoknak nincs közvetlen hatása a helyezésekre, azt igen, hogy a felhasználó rákattint-e az oldalára.
Az átkattintási arány pedig közvetett hatással lehet a helyezésekre is.
Ami a metaleírás bevált gyakorlatait illeti, a következőket kell tennie:
- Tartsa 160 karakter alatt.
- Adjon rövid, konkrét áttekintést arról, hogy miről szól a tartalom.
- Adjon meg releváns kulcsszavakat (ezek kiemelve jelennek meg, amikor a felhasználó meglátja a keresési eredményeket).
A fenti példa egy jól összerakott leírást mutat be. Íme egy példa arra, hogy hasznos lehet némi munka:
2. Hogyan optimalizálja a meta leírást
A metaleírás az a kis szövegrészlet, amely a title címke és az URL alatt jelenik meg.
Keresés végrehajtásakor az alábbi szakaszt karikázzuk be:
3. Az URL optimalizálása
Az URL-struktúra a SEO egy másik összetevője, amely közvetett hatással van a helyezésekre, mivel ez egy olyan tényező lehet, amely meghatározza, hogy a felhasználó rákattint-e a tartalomra.
Az olvashatóság itt a legfontosabb, mivel ez biztosítja, hogy a kereső felhasználók ne riadjanak el a hosszú és titokzatos URL-ektől.
Az alábbi kép nagyszerű példát mutat arra, hogy az URL olvashatósága hogyan befolyásolhatja azt, ahogyan a felhasználók látják az eredményeket.
Tehát miért fontos a tartalom a SEO számára?
A válasz?
Mert ha a tartalom optimalizálva van, az drasztikusan javítja a láthatóságot.
És láthatóság és láthatóság nélkül az Ön tartalma csak egy a több millió cikk közül, amelyeket naponta tesznek közzé az interneten.
Senki nem látja.
Senki nem osztja meg.
Senki nem csinál vele semmit.
De valójában könnyű láthatóvá válni, ha tudod, mit kell tenned.
Néha olyan apró különbségek is lehetnek, mint az optimalizált, egyedi metaleírások írása az összes oldalához, ami óriási láthatóságot kölcsönöz a Google-nak.
Ha láthatóságot és láthatóságot szeretne, el kell köteleznie magát az optimalizált tartalom következetes létrehozása mellett.