Mi az a Link Juice?

A link juice a SEO világában használatos kifejezés az egyik oldalról vagy webhelyről a másikra átadott értékre. Ezt az értéket hiperhivatkozásokon keresztül továbbítják. A keresőmotorok a linkeket más webhelyek szavazatainak tekintik, amelyekre az Ön oldala értékes és népszerűsítésre érdemes.

Sokféle módon lehet linkeket szerezni az internetről közvetlen és közvetett erőfeszítésekkel. A közvetlen erőfeszítés a linképítési stratégiákra vonatkozik , mint például a dokumentummegosztás, a vendégküldés, a közösségi média marketingje, a sajtóközlemények közzététele és még sok más. A közvetett erőfeszítés abból származik, hogy kiváló tartalmat jelenít meg webhelyén, ami arra készteti az olvasókat, hogy megosszák azt az interneten, természetes módon összekapcsolva az oldalakat. Az ezekről a webhelyekről az Ön webhelyére átadott hivatkozási tőke a linklé, és ennek a linknek a jogosítványa az Önre hivatkozó webhelyektől függően eltérő.

 

Hogyan működik a Link Juice?

Tegyük fel, hogy van A és B webhelye. Ha az összes többi rangsorolási tényező állandó, és az A webhely egy hivatkozással rendelkezik, míg a B webhely nem tartalmaz linkeket, az A webhely magasabb rangot kap a keresési eredményekben a rá hivatkozó külső webhelytől kapott hivatkozási linkerő miatt. Mi történik, ha a B oldal is kap egy hivatkozást? Ez az egyes linkeken áthaladó linkerő mennyiségétől függ. Nézze meg az alábbi diagramot. Az A webhely négy webhelyről kap hivatkozásokat, míg a B két webhely linkjeit. Az összes linkelő webhely más oldalakról is kap linkerőt. Mivel A több webhelyről kap linkeket, több link kerül át A-ba, és ennek következtében A valószínűleg magasabb rangot kap, mint B a keresési eredményekben. Megjegyzés: Ezek az eredmények azt feltételezik, hogy az A-ra és B-re hivatkozó webhelyek hasonló jogosultsággal rendelkeznek.

Egy másik figyelembe veendő tényező, hogy az áthaladó linkerő mindkét irányban megtörténik. Tehát most tegyük fel, hogy az A webhelyre hivatkozó webhelyek mindegyike más webhelyekre is hivatkozik (ezt a szürke nyilak jelzik az alábbi diagramon), míg a B webhelyre hivatkozó webhelyek kizárólag a B oldalra hivatkoznak. Ebben az esetben a százalékos arány A B által kapott linkerő aránya magasabb, mint az A webhely által kapott linklé százalékos aránya. Ez növeli a B webhely esélyét, hogy magasabb helyezést érjen el, mint az A webhely.

Linkerő szobrászat

Korábban a nofollow hivatkozásokat használhatta, hogy megőrizze a kimenő hivatkozásokon keresztüli hivatkozások elvesztését. Ezt a folyamatot PageRank szobrászatnak nevezték. Ennek az volt a célja, hogy manipulálják a linklé mozgását az oldalról.

Az első diagramon látni fogja, hogy a dofollow hivatkozásokkal (a nem nofollowed hivatkozásokkal) a linklé átvitele egyenlően megoszlik a webhelyről kimenő linkekre.

 

A PageRank szobrászat akkor volt lehetséges, amikor a webmester nofollow attribútumot adott az egyik kimenő linkhez, ami azt jelentette, hogy a linkerő nem kerül át a nofollowed oldalra, hanem a többi linkre kerül. Ezt az alábbi diagram szemlélteti.

Ez már nem lehetséges. A következő ábrán látható, hogy az oldal egyformán osztja szét a linklevet mindhárom oldalra, a különbség az, hogy a nofollowed link nem kapja meg.

 

Mivel ez a helyzet, aggódhat amiatt, hogy felhígul vagy kiszivárog a kezdőlapjáról a láblécén vagy az oldalsávján lévő nofollow linkekre mutató link. Jó és széles körben alkalmazott gyakorlat az, hogy megállítjuk a linkek áramlását a spam megjegyzésekhez és a nofollow attribútummal rendelkező blogokon közzétett linkekhez. Éppen ellenkezőleg, amikor egy webhely belső hivatkozásairól van szó, jó gyakorlat, ha engedélyezzük a linkek természetes áramlását, ahelyett, hogy nofollow attribútumokkal vezérelnénk. Az Ön webhelyén megszerzett és terjesztett linkerő megtartja belső oldalainak népszerűségét a weben, valamint a kezdőlapját. Ez együttesen javítja kezdőlapjának PageRank értékét.

A linklé innen származik:

  • Olyan oldalak, amelyek az Ön webhelyére vonatkozó tartalommal rendelkeznek.
  • Magas PageRank értékkel rendelkező oldalak.
  • Olyan oldalak, amelyeken viszonylag kevés kimenő hivatkozás található.
  • Minőségi tartalmat tartalmazó oldalak.
  • Olyan oldalak, amelyeken magas a SERP-érték.
  • Felhasználók által generált tartalommal rendelkező oldalak.
  • Olyan oldalak, amelyek népszerűek a közösségi média közönsége körében, azaz gyakran szerepelnek a közösségi médiában.

A linklé nem innen származik:

  • Azok az oldalak, amelyek nem követték az Ön webhelyére mutató hivatkozást.
  • Irreleváns tartalmú oldalak.
  • Sok hivatkozást tartalmazó oldalak; például hirdetési linkek vagy webhelyszintű linkek.
  • A keresésben nem indexelt oldalak.
  • Fizetett linkek.
  • Linkcsere sémában szerzett linkek. (Itt hivatkozik valaki webhelyére, cserébe az Ön webhelyére mutató hivatkozásért, ami lényegében megszünteti a hatást.)
  • Linkek rangsorolatlan, tartalom nélküli webhelyekről.

 

Hogyan szerezzenek több linket az oldalak

Belső linkelés

A potenciális linkek egyik gyakran figyelmen kívül hagyott forrása az Ön webhelye. A nagy értékű visszamutató linkek iránti könyörtelenül törekvő marketingszakemberek hiányoznak a legnépszerűbb oldalaikra koncentrált linkek gyűjteményéről. Valószínű, hogy van egy értéktár, amelyet átadhat belső oldalainak, és arra vár, hogy a belső linkeken keresztül hozzáférjen.

A legtöbb oldali SEO-elemhez hasonlóan a belső linkelés a kulcsszókutatással kezdődik. Állítson össze néhány kulcsszót, amelyeket meg szeretne célozni az oldalával kapcsolatban. A site: és az intext: operátorok segítségével keresse meg webhelyén azokat az oldalakat, amelyek ezeket a kulcsszavakat tartalmazzák, hogy a legtöbb átadandó oldalt kapja meg. Szűkítse ezt a listát néhány kiemelt fontosságú, nagy jogosultsággal rendelkező oldalra. Van néhány eszköz, amelyet használhat:

  • SEO-ellenőrző eszközök : Ez egy robusztus eszköz, amely mind a domain, mind az oldal jogosultságát megkeresi egy URL-hez. Azt is megmutatja, hogy hány külső link mutat az oldalára. Használja a Hivatkozásellenőrző eszközt a külső hivatkozások URL-címének, horgonyszövegének és jogosultsági információinak megkereséséhez. Tömeges jogosultságellenőrzőjük is van , amellyel egyszerre tíz oldalt kereshet.
  • Kis SEO eszközök : Ingyenes eszköz, amely 100-ból pontozza a beküldött URL-ek domain- és oldaljogosultságát.
  • Open Site Explore r : Ez a SEOmoz ingyenes eszköze. Megszerezheti a Moz Domain Authority, Page Authority és bejövő hivatkozásokat az oldalához.

Ha összeállította a célkulcsszavak listáját és a nagy elérésű oldalakat, ideje kiengedni a linkek erőt. Helyezzen el a céloldalra mutató hivatkozásokat a kulcsszavak segítségével horgonyszövegként. Legyen óvatos, nehogy csak a pontos egyezésű kulcsszavak hiperhivatkozásait helyezze el, mert ez spamnek tűnhet a keresőmotor számára. Ha lehetséges, használjon szinonimákat vagy látens szemantikai kulcsszavakat (LSI kulcsszavakat).

Végül el kell távolítania oldalairól a szükségtelen kimenő hivatkozásokat. Ahogy fentebb említettük, az oldal által átadható érték egyenlő arányban oszlik meg az oldalon található linkek teljes száma között. Használhatja a rel=”nofollow” címkét, hogy elkerülje a linkek átadását, de nem használhatja az oldalon lévő egyéb linkek által átadott tőke összegének növelésére. Az oldalakon lévő belső linkek számát a Google Search Console Keresési forgalom alatt találja meg.

Hogyan lehet maximalizálni a Link Juice-t

Mivel a link juice olyan fontos az oldal keresési rangsorolásában, a webhely linkjeinek optimalizálása a SEO szerves része. Ez két részből áll:

  • A meglévő link juice maximalizálása
  • További link juice beszerzése

Belső linkelés

Sok marketingszakember és webhely-tulajdonos figyelmen kívül hagyja az oldalak által már megszerzett linkek készleteit. Kiváló esély van arra, hogy webhelyén olyan linkek tározói vannak, amelyek csak arra várnak, hogy megérintsék, hogy értéket oszthassanak el más oldalakon.

Egy adott oldal belső hivatkozásának optimalizálásához állítsa össze az oldal tartalmára vonatkozó kulcsszavak és LSI-kulcsszavak listáját, valamint az adott tartalomhoz kapcsolódó egyéb oldalakat. A tartalom megtalálásához használhatja a site: és az intext: keresési operátorokat.

Adjon hozzá a céloldalra mutató hivatkozásokat a keresési eredmények felső oldalaihoz (természetesen hagyja figyelmen kívül azokat az oldalakat, amelyek valójában nem relevánsak). Lehet, hogy csábító, de ne használja minden alkalommal ugyanazt a kulcsszóban gazdag horgonyszöveget. Ez a Google számára spam jellegűnek tűnhet.

Fontolja meg a kevésbé releváns linkek eltávolítását ezekről a nagy értékű oldalakról, hogy elkerülje a linkek túlzott felhígulását. A Check My Links egy rendkívül hasznos beépülő modul az oldalon található hivatkozások megtalálásához.

Hogyan szerezzen be több linklevet oldalaihoz

A linképítés a kezdetektől a keresőoptimalizálás elengedhetetlen része. A külső hivatkozások az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb rangsoroló tényezői lehetnek a keresőmotorok számára. Minden, a domainjére mutató külső link egy harmadik fél nyilatkozata, amely szerint webhelyén van valami releváns és értékes a felhasználók számára. Ez azt jelenti, hogy a keresőmotorok másképp látják a külső linkeken áthaladó linklevet, és ezt figyelembe veszik az oldalak rangsorolásakor a keresési eredmények között – ennek valószínűleg a Google PageRank algoritmusa a leghíresebb példa.

Szóval hogyan építs vissza linkeket a webhelyedre? Ez ijesztő feladatnak tűnhet, mivel nagyrészt az Ön irányításán kívül esik. De néhány lépést megtehet annak érdekében, hogy egy kicsit könnyebbé tegye az elérést, és nagyobb valószínűséggel eredményezhet visszamutató hivatkozásokat.

1. hreflang nemzetközi weboldalakhoz

A különböző országok közönségét megcélzó webhelyek lokalizálhatják vagy lefordíthatják tartalmukat, hogy minden felhasználójuk számára megfelelővé tegyék. A hreflang címke jelzést ad a keresőmotoroknak, rámutatva az egyes oldalak különböző verzióira, segítve őket a legmegfelelőbb verzió visszaadásában a felhasználó nyelvétől vagy tartózkodási helyétől függően.

A hreflang címkék lehetővé teszik a linklé megosztását az oldalak és a megfelelő honosított verzióik között, jó alapot biztosítva ezeknek az oldalaknak a helyi keresőmotorok rangsorában.

Lehetőség van arra is, hogy hreflang címkéket adjon XML-webhelytérképéhez, így egyetlen fájlt biztosítva a keresőmotoroknak az összes oldalra és a hozzájuk tartozó lefordított/lokalizált verziókra irányítható.

2. Link helyreállítás

A linkek visszaállítása az oldalaira mutató régi linkek megtalálásának és kijavításának folyamata. Használjon feltérképező robotot, vagy ellenőrizze a Google Search Console Indexlefedettségi jelentését, hogy megtalálja azokat az URL-eket, amelyek 404-es állapotot adnak vissza.

Használhat olyan eszközt, mint például az Ahrefs, hogy megtalálja az adott oldalra mutató hivatkozásokat.

Innentől olyan egyszerűnek kell lennie, mint egy frissített URL-t megadni a webhely tulajdonosának (ők sem akarnak halott linket az oldalukon).

Ne irányítsa át ezeket a linkeket a kezdőlapjára vagy más, nem kapcsolódó oldalra. Előfordulhat, hogy a Google az Ön kezdőlapját lágy 404-esnek tekinti, és hatással lehet webhelye konverziós arányára. E következmények ellenére ez meglepően gyakori probléma egyes webhelyek esetében .

 

3. Linkbait tartalom: a felhőkarcoló technika

Az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy több linklevet generáljon a SEO számára, ha olyan tartalmat hozzon létre, amelyre érdemes hivatkozni.

Igen, könnyebb mondani, mint megtenni, de ne aggódj! Nem feltétlenül kell a nulláról kezdeni.

Felhőkarcoló technikának hívják.

Ez a taktika egyszerűen abból áll, hogy olyan tartalmat találunk, amelyről tudja, hogy az emberek linkelnek, és javítja azt:

  • Bővítve: Az úgynevezett listák nagyon népszerűek, és rengeteg megosztást kaphatnak. Hozzon létre egy nagyobb és átfogóbb listát „a legjobb 10-ből a legjobb 20-ba alakítsa”, és terjessze a közönség elé. Vagy adjon hozzá további részleteket és példákat.
  • Frissítés: Az adott réstől függően a tartalom mindig elavult. Egy tartalom frissítése a legújabb információkkal sokkal hasznosabbá és linkelhetőbbé teszi.
  • Szépítve: A felhasználók előnyben részesítik a vizuális elemeket, különösen, ha adatigényes témákról van szó. Az infografikák szuper megoszthatók. Vegyen egy kicsit dúdoló vagy adatigényes tartalmat, és adjon hozzá minőségi vizuális elemeket.

Miután feldobta a tartalmat, ossza meg közönségével a közösségi médiában. A közönség bevonása ösztönzi a megosztást és a linkeket.

A felhőkarcoló technikájának teljes áttekintéséhez olvassa el az úttörő srác útmutatóját .

4. Tájékoztatás

Most, hogy megvan a linkbait tartalma, itt az ideje a linképítés vitathatatlanul legnehezebb részének: a tájékoztatásnak. Kezdje a versenytársak kutatásával, hogy a legjobb fogadásban részesítsen olyan embereket, akik hajlandóak kapcsolatba lépni Önnel. Használjon olyan eszközt, mint például az Open Site Explorer, hogy megtalálja azokat a webhelyeket, amelyek a versenytársaira mutatnak. Hagyja figyelmen kívül a hivatkozó oldalakat, például a fórumokat és a címtárakat. Most megvan a következő webhelyek listája:

  • Érdekel a szakma,
  • A témában,
  • Már a sajátodhoz hasonló (de nyilvánvalóan rosszabb) tartalomra hivatkozol.

Térjen vissza a korábban tárgyalt eszközök listájához, hogy ellenőrizze a listán szereplő domainek jogosultságát. Keresse meg a legnagyobb tekintéllyel rendelkező webhelyeket, és célozza meg ezeket, hogy növelje esélyét a legértékesebb linkek megszerzésére. Az elérhetőségi lista létrehozásához használható további eszközök:

  • BlogDash : Keressen bloggereket a résén, és ami még fontosabb, az elérhetőségeiket és azt, hogy miről írtak nemrég.
  • AuthorCrawler : A Distilled, Tom Anthony által épített AuthorCrawl egy oldalra mutató hivatkozásokat talál, és feltérképezi azokat, keresve a szerzői jelöléseket a Google+-információik megjelenítéséhez. Az eszközök a SEOmoz API-t használják az oldal és a Domain Authority összekapcsoló blogokhoz.

A visszamutató linkek megkeresésekor kezdje a tartalom értékének meghatározásával. Ellenőrizze a céloldalt, hogy vannak-e hibás linkek, amelyeket kicserélhet. A Hivatkozásaim ellenőrzése bővítmény nagyszerű eszköz az érvénytelen hivatkozások megtalálásához, amelyek átirányíthatók az Ön URL-címére.

Tájékoztató e-mailek küldésekor találjon ki egy általános sablont, amelyet követnie kell, amikor a bloggereknek ír. Ez segít leegyszerűsíteni a folyamatot. Néhány elemet érdemes szem előtt tartani a sablon írásakor:

  • Vezessen hozzáadott értékével. A bloggereket valószínűleg nem érdekli olyasmi olvasni, amiről már olvastak vagy írtak. Ehelyett kezdje azzal, hogy elmondja nekik, hogy a cikk hogyan fogja pótolni azt a hiányosságot, amelyet előző blogbejegyzésükből kihagytak.
  • Ne másoljon be és illesszen be URL-eket közvetlenül az e-mailbe. Még akkor is, ha ezt manuálisan teszi meg, úgy fog kinézni, mintha olyan szoftvert használt volna, amely egy Excel-táblázatból vonta le az információkat. Próbáljon meg hiperhivatkozni a blogbejegyzésre, vagy akár teljesen hagyja ki az URL-t. A szerzők valószínűleg emlékeznek arra a bejegyzésre, amelyet nemrég írtak.
  • Használjon egyedi tárgysort. Ha egy népszerű, tekintélyes bloggal próbál kapcsolatba lépni, valószínűleg több tucat, sőt több száz emberrel verseng a figyelmükért. Ha az e-mail tárgya űrlap levélként jelenik meg, vagy mintha bloggerrel foglalkozna, akkor valószínűleg bontatlanul törlődik. Legyen elég konkrét e-mail tárgya ahhoz, hogy a címzettek ismerjék a témát, amiről ír, de elég homályosak legyenek, hogy ne tudják, hogy linkeket keresel.
  • Adja meg személyes elérhetőségeit. Ez növeli hitelességét, és e-mailjei kevésbé tűnnek kéretlennek.

Előfordulhat, hogy csak azoknak a bloggereknek a kis százalékától kap választ, akiket megkeresett. Ne csüggedj. Ne feledje: azért vette fel a kapcsolatot ezekkel a bloggerekkel, mert nagy közönségük és nagy tekintélyük volt. Ez azt jelenti, hogy ha a linkjeik által átadott értékről van szó, egy kicsivel sokat lehet tenni.

A Link Juice teljes értéke

Ne feledje, hogy a link juice fontos, mert ez valóban egy módja annak, hogy mérje, hogyan vitatják meg az emberek a tartalmat, a webhelyet és a márkát. Igen, a link juice nagyon fontos a Google rangsorolásában. De ez egy nagyszerű módja annak, hogy növelje a márkaismertséget, építse hírnevét, és erősítse meg magát erőforrásként a rést.

error: Tartalom másolása tilos!!