A céltalan taktikázás felesleges lehet, még akkor is, ha automatizálta őket.
Mivel az online világ túltelítetté válik a válogatott és ismétlődő tartalommal, fontos, hogy ténylegesen olyan SEO-stratégiát dolgozzunk ki , amely növeli annak valószínűségét, hogy webhelye képes felszabadítani a keresőmotorok láthatóságát, és növelni az organikus rangsorolást és forgalmat .
Bár sok marketingszakember ismeri az alapvető SEO-taktikákat , nem mindenki érti a taktika mögött meghúzódó okokat .
Az AI megjelenésével sokkal több tartalom létrehozására számítok. Sok tisztességes lesz, és néhány jó lesz.
A tartalom mennyisége, bizonyos taktikai dolgok gyorsabb elvégzésének képessége, valamint a keresőoptimalizálási erőfeszítések felgyorsítása továbbra is érdekes új környezetet teremt majd .
Ettől függetlenül a tervezett tevékenységek, amelyek a célok elérése érdekében vezetnek, továbbra is fontosak. Talán még fontosabb, mint valaha.
Természetesen most már gyorsabban élesíthetjük a dolgokat, tesztelhetjük és implementálhatjuk, de vajon az általunk végzett tevékenységek hatással vannak-e a marketing és üzleti célokra általánosságban, mérhető megtérülést produkálnak? Vagy csak több zajt és tevékenységet kelt?
Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy miért fontos időt és energiát fektetni a SEO-stratégia kidolgozására a vállalkozások vagy magánszemélyek számára, akik marketing erőfeszítéseiket a következő szintre szeretnék emelni.
Mi az a SEO stratégia?
A SEO-stratégia egy tervezett megközelítés arra vonatkozóan, hogy miként fogja használni a SEO-t marketingcéljai elérésében.
Bárki közzétehet olyan tartalmat, amely forgalmat generál; egy SEO-stratégia azonban biztosíthatja, hogy megfelelő forgalmat generáljon.
A stratégia a miért a hogyan mögött áll az Ön taktikája.
Tegyük fel, hogy a cél az A közönség által generált potenciális ügyfelek számának növelése.
Stratégiája a webhely egy bizonyos témacsoportjának forgalmának növelésére összpontosíthat.
Innentől kezdve a taktika magában foglalhatja a csatorna alján lévő örökzöld oldalak tartalmának optimalizálását a klaszteren belül, vagy további blogcikkek írását, amelyek a csatorna tetején lévő látogatókat célozzák meg.
Ezután pedig a tartalomkészítési stratégiája támogatásához számos taktikát kell végrehajtania, hogy a tartalom jó helyen legyen.
Amint látja, a stratégia és a taktika egyaránt támogatja és függ egymást.
Miért fontos a SEO stratégia kidolgozása?
Egy stratégia sikeressé teheti SEO kampányát, mielőtt még elindulna.
Ennek birtokában minden egyéni taktikát alkalmazhat, és olyan tervet dolgozhat ki, amely ezeket a taktikákat a konkrét kulcsfontosságú teljesítménymutatókra (KPI-k) összpontosító stratégiákhoz igazítja .
Ahogy nincs két egyforma vállalkozás, úgy a marketingstratégia sem egyforma.
Az e-kereskedelmi webhelyek SEO-terve sokkal eltér a potenciális ügyfelek generálására összpontosító B2B webhelyétől.
Az ellenőrző listák kiválóan alkalmasak a munka szervezésére.
De az „ellenőrző lista SEO” végrehajtása a „legjobb gyakorlatok” listájának átdolgozásával az adott márka kontextusa nélkül valószínűleg nem fogja elérni a keresett eredmények teljes körét és skáláját.
Erőforrások maximalizálása
A SEO megvalósítása időt és erőfeszítést igényel.
Átgondolt stratégia nélkül az értékes idő és az emberi erőforrás szétszóródhat, ami elpazarolt erőfeszítésekhez és korlátozott eredményekhez vezethet.
Ahogy nincs két egyforma vállalkozás, úgy a marketingstratégia sem egyforma.
Az e-kereskedelmi webhelyek SEO-terve sokkal eltér a potenciális ügyfelek generálására összpontosító B2B webhelyétől.
Az ellenőrző listák kiválóan alkalmasak a munka szervezésére.
De az „ellenőrző lista SEO” végrehajtása a „legjobb gyakorlatok” listájának átdolgozásával az adott márka kontextusa nélkül valószínűleg nem fogja elérni a keresett eredmények teljes körét és skáláját.
A marketing trendek előtt maradni
A keresőmotorok algoritmusai folyamatosan fejlődnek, és ami ma működik, lehet, hogy holnap már nem lesz hatékony.
A SEO-stratégia magában foglalja az iparági trendek előtt maradást, az algoritmus-frissítések nyomon követését, és a megközelítés adaptálását a versenyképesség megőrzése érdekében.
A proaktív stratégia elfogadása jelentős előnyt jelent a lemaradó versenytársakkal szemben.
Bár azt javaslom, hogy tervben dokumentálja a stratégiáját, ennek élő és lélegző dokumentumnak kell lennie. Változtatni kell rajta, ahogy a taktikát végrehajtják, és a tanulságokat felhasználják a stratégia további hangolására.
A dokumentálás kulcsfontosságú, így a stratégia és a taktika tárgyilagos, de az alkalmazkodás és a görbe előtt maradás is fontos, szemben a terv ellenőrzőlistaként való futtatásával és a finomításra szoruló mutatók figyelmen kívül hagyásával.
Hitelesség építés és bizalom
A jól kivitelezett SEO stratégia nemcsak a keresési rangsort javítja, hanem a márka tekintélyét és hitelességét is növeli.
Azáltal, hogy folyamatosan értékes és releváns tartalmat juttat el a közönséghez, bizalmat épít, és iparági vezető szerepet tölt be.
A hiteles tartalommal támogatott magasabb keresési rangsor növeli a potenciális ügyfelek bizalmát, és a végső cél felé tereli őket.
Igen, lehetnek gyors nyeremények, és megpróbálhat a tölcsér alján, vagy az ügyfélút végéhez közeledve élni a kulcsszavakkal és témákkal.
Ezek sok potenciális ügyfeleket és eladásokat eredményezhetnek, ha megfelelően optimalizálták őket.
A márkaépítési szempont azonban lehetővé teszi a megkülönböztetést, a tudatosság növelését, amikor a célközönség a kutatási fázisban vagy útjuk korai szakaszában van, és támogatja az életre szóló értéket.
Hacsak nem egyszerűen az árakon versenyez, olyan márkaidentitást szeretne felépíteni, amely támogatja termékei/szolgáltatásai egyedi jellegét és értékajánlatát.
Adatvezérelt döntéshozatal
A SEO-stratégia kidolgozásának egyik legjelentősebb előnye az adatvezérelt döntéshozatalra helyezett hangsúly .
A stratégiai megközelítés magában foglalja a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) vitás nyomon követését, elemzését és értelmezését.
Az adatok elemzése lehetővé teszi, hogy betekintést nyerjen a közönség viselkedésébe a webhelyen végzett műveletek révén.
Az adatbetekintések segítenek azonosítani, hogy mi működik és mi nem, lehetővé téve, hogy tájékozott döntéseket hozzon SEO-i erőfeszítéseinek folyamatos optimalizálása érdekében.
Hogyan mérheti stratégiája hatékonyságát
A Google Analytics 4 segítségével könnyedén mérheti SEO kampányai sikerét és átfogó marketingstratégiáját.
A GA4 jelentéseket és funkciókat tartalmaz , amelyek segítségével nyomon követheti az Ön számára a legtöbbet jelentő láthatósági, elköteleződési és konverziós KPI-ket, és megértheti, hogy SEO-ra tett erőfeszítései milyen hatással vannak üzleti céljaira.
A Forgalomszerzési jelentések, a Konverziós jelentések, a Google Search Console jelentések és a Céloldal jelentések segítségével különféle paramétereken keresztül mérheti teljesítményét.
Konklúzió
A céltalan taktikázás azonban felesleges lehet, még akkor is, ha automatizálta őket.
Nincs olyan, mindenkire érvényes megközelítés, amely a SEO esetében működne.
Igen, sok taktika ugyanaz lesz – de fontos, hogy ezekre a prioritásokra helyezzen, aktuális státuszához igazodjanak, és hogy az üzleti lehetőségekhez és céljaihoz kapcsolódjanak egy koherens stratégiában.
Mögé állhat, és igazodhat stratégiájához, felülvizsgálhatja azt, ahogy tanulja a SEO-folyamat során, és végül a látszólag szubjektív és végtelen dolgot mérhető, javítható és bizonyítható folyamattá alakíthatja.