A 3 Google rangsorolási tényező, amelyre minden SEO-szakembernek összpontosítania kell

1. Kiváló minőségű tartalom

A rangsorolás első szakasza a felhasználó lekérdezésének megértése.

A második lépés a lekérdezés és az oldal tartalmának párosítása.

A Hogyan működik a keresésből : „Rendszereink elemzik a tartalmat, hogy felmérjék, tartalmaz-e olyan információkat, amelyek relevánsak lehetnek az Ön által keresett dolgok szempontjából.”

Mindaddig, amíg webhelye technikailag elég megbízható ahhoz, hogy feltérképezhető és megjeleníthető legyen, a minőségi tartalom továbbra is az első számú rangsorolási tényező.

A tartalom nemcsak a rangsorolás szempontjából kulcsfontosságú, hanem a felhasználói élmény és a konverzió szempontjából is.

Gary Illyes , a Google munkatársa ezt így foglalja össze: „Tartalom nélkül szó szerint nem lehet rangsorolni. Ha nincsenek szavak az oldalon, nem fogsz rangsorolni. Minden webhelyen más lesz, mint a 2 vagy 3 legjobb rangsorolási tényező.”

Az internet szó szerint tartalmi oldalakból épül fel.

De mi is az a jó minőségű tartalom ? Röviden, leginkább olyan tartalomként határozható meg, amely követi az EEAT jeleit, és bemutatja:

  • Tapasztalat.
  • Szakvélemény.
  • Tekintélyesség.
  • Megbízhatóság.

Olvasson többet az EEAT-ról alább.

A tartalom szerves részét képezik az oldalon található kulcsszavak és szavak. Vannak olyan elméletek, amelyek szerint a kulcsszavak mára elavultak, és már nincs szükségük a rangsoroláshoz. De alapvetően a kulcsszavak továbbra is számítanak.

Ahogy a Google mondja : „Az információ relevánsságának legalapvetőbb jele az, ha a tartalom ugyanazokat a kulcsszavakat tartalmazza, mint a keresési lekérdezés. Például a weboldalak esetében, ha ezek a kulcsszavak megjelennek az oldalon, vagy ha a szöveg fejlécében vagy törzsében szerepelnek, az információ relevánsabb lehet.”

Az oldalnak egyértelműen meg kell határoznia, hogy mire készül, hogy elkerülje a kétértelműséget és a rangsorolást.

Pedro Dias , egy korábbi Google-alkalmazott egy közvetlen beszélgetés során kifejtette: „Nem arról van szó, hogy az eredeti rangsorolási tényezők, például a kulcsszavak elavultak, ezek jelentik az alapkövét, amelyre építünk. Ugyanolyan fontos, mint mindig, hogy ezeket az alapokat alkalmazzák és jól végezzék.”

Pedro így folytatta: „A Google bevezette a gépi tanulást, amelyet az alapokon felül alkalmaznak, hogy olyan eredményeket tudjanak nyújtani, amelyek sokkal árnyaltabb lekérdezési szándékokat is figyelembe vesznek.”

A Google arra törekszik, hogy mindig a legjobb eredményeket jelenítse meg, ezért gépi tanulási rendszereket fejlesztettek ki a természetes nyelvi lekérdezések elemzése felé való elmozdulás részeként. A Google meg tudja érteni a különbséget a „csalás” hamis személyként és a „csalás” között, mint a rendszer játékának módja (mint a csalási kódban). Pedro egy példát emelt ki, amelyet egykor Gary Illyes használt.

Nem említhetünk tartalmat és kulcsszavakat anélkül, hogy ne beszéljünk entitásokról, amelyeket a Google a témák jobb megértésére használ. Ez a cikk részletesen elmagyarázza, miért elengedhetetlen a keresőoptimalizálás entitásainak megértése .

Ammon Johns kifejtette: „A keresőmotorok nagyobb hangsúlyt fektettek a szemantikus keresésre és az entitásokra. A legegyszerűbb példához keressen rá a „München története” kifejezésre, és a Google nem csak a MÜNCHEN elírását fogja megérteni, de szinte biztos, hogy többnyire a népszerűbb „München” kulcsszóval fog megjelenni a címekben és a részletekben.”

  • Bővebben : A tartalom rangsorolási tényező?

A tartalom rangsorolására a legnagyobb hatással lévő rendszerek a következők:

Hasznos tartalomrendszer

A 2022- ben elindított Google segítőkész tartalomrendszere arra összpontosít, hogy a legjobb tartalmat nyújtsa a felhasználóknak.

A Google motivációja az, hogy a tartalom valós élményt mutasson, ami visszavezethető ahhoz, hogy a legjobb élményt nyújtsa az olvasónak: „ több tartalom az emberektől, az emberek számára ”.

A rendszert folyamatosan frissítjük, 2023-ban pedig több iteráción is átestünk a frissítéseken.

A Google kijelenti: „A segítőkész tartalomrendszer célja, hogy jobban jutalmazza azokat a tartalmakat, amelyekben a látogatók úgy érzik, hogy kielégítő élményben volt részük, míg azok a tartalmak, amelyek nem felelnek meg a látogató elvárásainak, nem teljesítenek olyan jól.”

A hasznos tartalmakra vonatkozó néhány irányelv , amelyek mindegyike kiemeli az EEAT-t, a következőket tartalmazza:

  • Ne térj el a fő témától.
  • Mutassa be az első kézből szerzett tapasztalatokat.
  • Ne kombináljon több témát egy webhelyen.

RankBrain

A 2015- ben elindított RankBrain a Google egyik gépi tanulási rendszere, amely képes szavakat fogalmakhoz kapcsolni, és segít a Google-nak megérteni a keresési lekérdezés szándékát.

Ez a rangfinomítás része, ahol a Google megpróbálja a legrelevánsabb találatokat visszaadni egy lekérdezésnek. Lehetővé teszi a Google számára, hogy olyan lekérdezésekre is eredményeket adjon vissza, amelyeknél nincs korábbi keresési rekord.

 

A RankBrain előtt a Google nem értette a szinonimákat, és egy szó szó szerinti értelmezését adta vissza. A Google -tól : „…mielőtt fejlett mesterséges intelligencia lett volna, rendszereink egyszerűen a megfelelő szavakat keresték. Például, ha a „pziza” kifejezésre keresett – hacsak nincs olyan oldal, amelyen az adott elírás van, valószínűleg újra kell keresnie a helyes írásmóddal, hogy megtalálja az Ön közelében lévő szeletet… Mostantól a fejlett gépi tanulással rendszereink intuitívabban tudja felismerni, ha egy szó nem jól néz ki, és javaslatot tesz a lehetséges javításra.”

  • Bővebben : A RankBrain rangsorolási tényező?

 

BERT

2018- ban a BERT hullámokat keltett a SEO iparágban a Google jelentős frissítéseként, amely a jelentések szerint akkoriban a keresési lekérdezések körülbelül 10%-át érintette.

A rendszer megérti, hogy a szavak kombinációinak miként lehet különböző jelentése, különösen a stop szavaknak. Ez még az úgynevezett stopszavakat is relevánssá teszi a keresésben, amikor hozzájárulnak a lekérdezés jelentéséhez.

A Google- tól : „A BERT hatalmas változást jelentett a természetes nyelv megértésében, segített megértenünk, hogyan fejezik ki a szavak kombinációi a különböző jelentéseket és szándékokat.”

Multitask Unified Model (MUM)

2021- ben a Google IO-n a MUM-ot egy olyan rendszerként jelentették be, amely egy lépéssel tovább viszi a dolgokat azáltal, hogy multimodális, amely lehetővé teszi, hogy szövegből, képekből és esetleg videókból információkat vegyen át.

 

A MUM-ot nem minden ágazatban alkalmazzák rangsoroló rendszerként, ahogy a Google mondta: „Bár még csak az elején járunk annak, hogy kiaknázzuk a MUM-ban rejlő lehetőségeket, már felhasználtuk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos információk keresésének javítására.”

Úgy tűnik, hogy a fő alkalmazás olyan keresésre szolgál, amely szöveget és képeket tartalmazhat a Google Lensben.

A Google kijelenti: „Ahogy egyre több MUM-alapú élményt vezetünk be a Keresésben, a fejlett nyelvértésről a világról szóló információk árnyaltabb megértésére kezdünk elmozdulni… A MUM képes a nyelv megértésére és generálására is.”

  • Bővebben : A Google MUM rangsorolási tényező?

Tartalom Frissesség

A koffeint 2010- ben vezették be , és távolodtak attól, hogy a teljes indexet néhány hetente frissítsék. A Google által a Caffein célja az volt, hogy „kis részletekben elemezze az internetet, és folyamatosan frissítse keresési indexünket, globálisan”.

Mivel az internet gyorsan terjeszkedett, 2011- ben a Google a koffeinre épített, és bevezette a „ Frissséget ” a következő bejelentéssel: „…ma jelentős fejlesztést hajtunk végre a rangsorolási algoritmusunkon, amely a keresések nagyjából 35 százalékát érinti, és jobban meghatározza, hogy mikor naprakészebb, releváns eredményeket ad a különböző frissességi fokokra vonatkozóan.”

A tartalom frissességét nem alkalmazza minden keresésnél. Lekérdezésfüggő, és bizonyos rések és lekérdezések esetében kritikusabb. Például friss hírek eredményei, időjárás vagy részvényárak.

A legtöbb tartalom idővel bizonyos mértékű hanyatlást tapasztal a keresési eredmények között, ha nem frissül. Az ötletek, koncepciók, termékek és információk folyamatosan fejlődnek, és a felhasználók változó elvárásai ehhez igazodnak.

Személyre szabás és lokalitás

Bár nem foglalkozunk a tartalom minőségével, itt érdemes megemlíteni, hogy a rangok finomítása mellett a személyre szabottság is egy réteg, amely figyelembe veszi a felhasználói keresési előzményeket és a felhasználó tartózkodási helyét.

Például az olyan lekérdezések, mint a „legjobb kávézó”, helyfüggőnek számítanak, és az Ön tartózkodási helye alapján térképet jelenítenek meg az eredményekről. Egyes terméklekérdezéseket hely szerint teljesítenek a helyi beszállítók számára.

Ugyanazon lekérdezés eredményei az egyes eszközökön eltérőek lehetnek, és ha ismerjük a felhasználó motivációját az utazás egy bizonyos szakaszában, akkor különbség van abban, hogy milyen eredményeket kell megjeleníteni a SERP-ekben.

Példaként a „Londoni Állatkert” lekérdezés az asztali eredményeket szolgálja ki, a video- és képkörhintákkal végzett kutatásra helyezve a hangsúlyt, míg a mobil SERP a jegyekre, az útvonaltervekre és a helyszínre összpontosít.

Ahogy John Mueller mondta: „Ha a telefonján keres, akkor talán több helyi információra van szüksége, mert útközben van. Ha viszont asztali számítógépen keres, akkor több képet vagy videót szeretne látni a keresési eredmények között.”

Amikor kulcsszókutatást végez és tartalmat hoz létre, fontos megértenie, hogy a személyre szabottság és a lokalitás hogyan befolyásolja a rangsorolást, és ezt vegye figyelembe a stratégiájában.

Az EEAT nem rangsoroló tényező, de fontos

Ismétlem, nem egy közvetlen rangsorolási rendszer, hanem a tapasztalat, szakértelem, tekintély és megbízhatóság – EEAT – egy kritikus fontosságú SEO koncepció, amelyet minden tartalomkészítőnek figyelembe kell vennie.

A Google Search Quality Raters Guidelines korábban szigorúan őrzött dokumentum volt a Google-nál, amely végül kiszivárgott az internetre. A Google most nyíltan közzéteszi a dokumentumot annak példájaként, amit minőségi értékelői keresnek a webhelyek manuális áttekintése során.

Az EEAT része a Google minőségi keresési értékelői irányelveinek , és nem annyira rangsorolási tényező, hanem iránymutatás.

Az EEAT finomító jelek sorozatából áll, amelyek kiemelik mindazt, amit a Google a jobb felhasználói élmény és a félretájékoztatás elleni küzdelem révén próbál elérni .

A koncepció minden rés számára fontos, de különösen mindenki számára , aki olyan YMYL- résben van, mint például a pénzügy vagy az egészségügy, ahol az eredmények jelentősen befolyásolhatják a felhasználó életét.

Ahogy fentebb említettük, a minőségi tartalom kritikus rangsorolási tényező, és az EEAT-irányelveknél nincs jobb vázlat ennek elérésére. Szakértőként hiteles hírnév kiépítése egy adott területen támogatja a Google céljait, és jó felhasználói élményt biztosít.

  • Bővebben: Az EEAT rangsorolási tényező ?

2. Oldal élmény

Az oldallal kapcsolatos élmény hullámzást okozott a közösségben, amikor eltávolították a Google rangsorolási rendszerek oldaláról, ami arra kényszerítette a Search Liaison csapatát, hogy ezt mondják: „…Ahogy az oldallal kapcsolatos tapasztalatokról szóló útmutatónk az első mondatban mondja: „A Google alapvető rangsoroló rendszerei arra törekednek, hogy megjutalmazzák az olyan tartalmat, jó oldalélményt biztosít.”

Az oldalélmény 2021-ben jelent meg . Ezt megelőzően a Core Web Vitals (CWV) fontos rangsorolási tényezőként szerepelt.

A CWV-k ezután valami nagyobb részeivé váltak az oldalélményt alkotó „jelek” kollektív csoportjában – lényegében még mindig rangsorolási tényező, de része a ma „Oldalélmény” néven ismert tényezők csoportjának.

Ahhoz, hogy megértsük, miért számít ez, annyit kell érteni, mint mindent, amit a Google el akar érni.

A Google jó felhasználói élményt szeretne nyújtani. Nem tükrözi jól a termékét, ha olyan oldalakat jelenít meg, amelyek betöltése túl sokáig tart, nem töltődnek be jól bizonyos eszközökön, vagy ha nagy hirdetések takarják el őket, amelyek akadályozzák a felhasználókat az oldal elérésében.

A Google azt mondja: „A Google alapvető rangsorolási rendszerei a jó oldalélményt biztosító tartalmat jutalmazzák.”

Az oldalélmény négy fő jelre összpontosít:

  • HTTPS.
  • Oldalsebesség.
  • Mobilbarátság.
  • Core Web Vitals.

Az oldallal kapcsolatos élmény fontos, de nem a legkritikusabb tényező. Bizonyos esetekben ez nem vonatkozik a rangsorolásra, de kritikusabb, ha két oldal verseng egy pozícióért.

Ahogy John Mueller elmagyarázza : „Ha az összes tartalom nagyon hasonló a keresési eredményoldalon, akkor valószínűleg a Page Experience használata segít egy kicsit megérteni, hogy ezek közül melyek a gyors vagy a felhasználói élmény szempontjából ésszerű oldalak, és melyek ezek közül ezek a kevésbé ésszerű oldalak a keresési eredmények között.

A Google a legjobb terméket akarja szállítani a piacon, és ez a SEO kritikus része, amelyet figyelmen kívül hagytak. Ha a Google motivációjára összpontosít, és ezzel dolgozik, minden másnál jobb eredményeket érhet el a rangsorolás terén.

3. Linkek

A rangsorolási tényezők és a linkek kéz a kézben járnak.

A Google első indulása óta a SEO szakemberek linkeket használnak a rangsorok manipulálására. A Google pedig küzd a linkspam ellen, hogy megpróbálja javítani az eredményein.

Sok SEO-szakember úgy gondolja, hogy a linkek rangsorolási tényezőként elavultak. Marie Haynes 2022-es közvélemény-kutatásában a válaszoló keresőoptimalizálók 44%-a gondolta úgy, hogy a linképítés jelenleg kevésbé hatékony, mint néhány évvel ezelőtt.

Ha azzal kezdjük, hogy megvizsgáljuk, miért voltak történelmileg fontosak a linkek, akkor a Google-alapítók, Sergey Brin és Lawrence Page híres Stanford-cikkében a linkek a rangsorolás egyik fő tényezőjeként szerepeltek egy olyan rendszerben, amely visszhangozta az akadémiai közleményekre adott idézeteket.

A Google első napjaiban a linkek gyorsan a legjobban kihasznált spamtechnikává váltak a rangsoroláshoz. A Google-nek egészen 2012-ig és a legendás Penguin frissítésig kellett az alacsony minőségű hivatkozások eltüntetéséhez, és azóta is igyekszik leminősíteni a linkek fontosságát.

Mégis, a Google képviselője először 2016- ban mondta online, hogy a linkek rangsorolási tényezőt jelentenek . Az Ammon Johns-szal és másokkal folytatott Q&A-ban Andrey Lipattsev, a Google Search Quality vezető stratégája azt mondta, hogy a rangsorolási jelzők közül a 3 legjobb jelző a „Tartalom, Linkek, RankBrain”.

Ugrás 2023-ra; a PubConon egy AMA-ban Gary Illyes ellentmondásos véleményt fogalmazott meg, és azt mondta, hogy a linkek nem jelentik a „legjobb 3” rangsorolást, és nem „egy ideje… valóban nincs univerzális top 3”. Illyes így folytatta: „A rangsorolás linkek nélkül teljesen lehetséges.”

Érdemes megfontolni, hogy számos oka van annak, amiért a Google lekicsinyli a linkek jelentőségét, például a linkspam csökkentése érdekében. A Google nem fogja egyenesen azt állítani, hogy a linkek biztos rangsoroló tényező, ha ilyen könnyen manipulálhatók. Igen, technikailag lehetséges a rangsorolás linkek nélkül, de a linkek gyakrabban javítják a rangsorolást.

Közvetlen üzenetbeszélgetésben Ammon a 2016-os videójára válaszolva a következőket mondta: „Amikor Andrej Lipattsev a „Tartalom, linkek és a RankBrain” kifejezéssel válaszolt, azt mondta, ami számít, az oldalon belüli, oldalon kívüli, és hogy a Google hogyan dolgozza fel a lekérdezést. amit már bárkinek tudnia kellett. Ezen az alapon, függetlenül attól, hogy Gary Illyes mit mondott azóta, ez a három alapvető tényező még ma is.”

A PageRank áramlásán kívül a linkek fontosságának egyik oka az, hogy a Google általában feltérképezéssel találja meg az oldalakat, és linkeken keresztül halad át az oldalakon.

Ez az oka annak, hogy a bejövő vagy belső linkeket nem tartalmazó oldalakat nehéz lehet rangsorolni, mivel a Google nem találja meg linkeken keresztül, hogy feltérképezze és indexelje . A hivatkozások hiányának lehetősége rávilágít a webhelytérkép beküldésének fontosságára, amely megmondja a Google-nak, hogy milyen oldalakat szeretne indexelni.

A belső linkek nemcsak abban segítik a Google-t, hogy feltérképezze és indexelje a webhely összes hivatkozott oldalát, hanem segít a témacsoportok összekapcsolásában is, ami értékes SEO tartalomstratégia.

Az a fontos, hogy nem minden link egyforma, és a Google az egyes linkek minőségére összpontosít, nem a linkek mennyiségére.

John Mueller azt mondta: „A linkek száma fontos tényező lehetett a PageRank kezdeti időszakában, de a Google manapság a hasznosabb mutatókat részesíti előnyben a linkek értékeléséhez.”

A linkeknek nincs olyan hatása, mint a kezdeti időkben, amikor nagy mennyiségű gyenge minőségű bejövő hivatkozással lehetett rangsorolni. Manapság a link relevanciája és minősége számít.

A jó minőségű linkek továbbra is befolyásolják a rangsorolást, és sok SEO szakember azt mondaná, hogy továbbra is számítanak.

Ezen a ponton bátran kijelenthetjük, hogy a belső linkek és a bejövő linkek még mindig rangsoroló tényezőnek számítanak.

Google Ranking Factors

A legfontosabb dolog, amit le kell vonni ebből a cikkből, az az, hogy a rangsorolás és a SERP láthatósága nem egyszerű alkalmazása, „itt van egy lista a rangsorolási tényezőkről, amelyekkel dolgozhatunk.”

Ez az egyik oka annak, hogy ez az iparág olyan izgalmas és kihívásokkal teli terület a munkavégzéshez.

A fentiek mindegyike, bár a Google rangsorolási tényezőinek nincs egyértelmű készlete, amelyet követhetne, számos tényező és jelzés fontos a legjobb helyezés eléréséhez.

Kezdje azzal, hogy valóban megérti a Google motivációját és működését. Ezután elkezdheti megérteni, hogyan alakíthatja a tartalomhoz és a SEO stratégiához való hozzáállását a rangsorolás érdekében.

error: Tartalom másolása tilos!!