Sok vállalkozó akad, aki annak ellenére sem mer belevágni a webáruház létrehozásába, hogy az online értékesítés napjainkban egyre népszerűbb. Webshopot ráadásul nem csak főállásban üzemeltethetünk. Kiváló kiegészítő lehetőség lehet egy fizikai üzlethelyiség mellett, de akár főtevékenységünk mellett, magánvállalkozásként is üzemeltethetünk online áruházat.

Ebben a cikkben megmutatom azt, miért érdemes saját webshopot nyitni, és milyen lehetőségek előtt nyitja meg a kaput, ha úgy döntünk, belevágunk a virtuális értékesítésbe!

A webshop, mint tökéletes marketingeszköz

Sokan a webshopokra kizárólag úgy tekintenek, mint online piacterekre. Nem véletlenül, hiszen ez a fő funkciójuk. Abba azonban már kevesen gondolnak bele, hogy egy jól optimalizált webshop nem csupán értékesítési felület, de az online marketing fontos eszköze is egyben.

Abban az esetben, ha nem feledkezünk meg a SEO jelentőségéről, nem csak webshopunk, de fizikai üzleteink is jobban teljesíthetnek. Hiszen egy megfelelően optimalizált webes felület lehetővé teszi azt, hogy a potenciális vásárlók csupán néhány keresőszóval rátaláljanak vállalkozásunkra. Ilyen módon olyan érdeklődő réteget is megszólíthatunk, akiket más módon nem tudnánk elérni.

Bizonyos statisztikák szerint a legtöbb webáruház forgalmának 37,5 százalékát a webes keresőkből érkező látogatók teszik ki, a vásárlóknak pedig nem kevesebb mint 42 százaléka Google keresésekre és ajánlásokra támaszkodik azelőtt, hogy megvásárolna egy adott terméket. Ebből már nyilván érzékelhető, mekkora jelentőséggel bír, hogy webáruházunk SEO szempontból megfelelően optimalizált legyen.

Az olyan megoldások, mint a WooCommerce nem csak a webáruház létrehozását és üzemeltetését teszik egyszerűbbé, de a keresőoptimalizálás feladatát is lényegesen hatékonyabbá varázsolják. A WooCommerce webshop-rendszere egy kifejezetten keresőbarát megoldás, melynek a kezelését, ha SEO szakértőre bízzuk, biztosak lehetünk az elérések és a forgalom megnövekedésében.

Ha pedig szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni online felületünkből, ebben kiváló segítségünkre lehetnek többek közt a naponta akár több tízezres tömegek megszólítására is képes Facebook kampányok.

Nincsenek többé korlátok

Míg egy fizikai üzlet meghatározott nyitvatartási idővel rendelkezik, addig egy webshop legnagyobb előnye, hogy bármikor, bárhonnan elérhető. A vásárlók a nap 24 órájában, a hét minden napján, akár ünnepnapokon is leadhatják rendelésüket, nem kell arra várniuk, hogy hétfőn nyisson az üzlet.

Ez rendkívül kényelmes és hatékony megoldás, és sok olyan vásárlót képes bevonzani, akik egyébként nem fáradnának azzal, hogy betérjenek fizikai üzletünkbe.

Ráadásul az értékesítésnek ilyen módon földrajzi korlátja sincs, így egy webáruház akkor is képes kiszélesíteni számunkra a szűk, helyi piacot, ha nem szeretnénk más városokban új üzleteket nyitni és az ezekkel járó költségekre havonta százezreket vagy akár milliókat áldozni.

A követhetőség, ami segít a folyamatos fejlődésben

A webshopok egyik nagy előnye, hogy nem csak a rendelések, de az oldal látogatottsága és forgalma is hatékonyan követhető. Ez azt jelenti, hogy mindig szem előtt tarthatjuk azt, mely termékeink és tartalmaink teljesítenek jól, és melyek azok, amik kevésbé. Láthatjuk, hogy milyen forrásokból érkezik a legnagyobb forgalom a virtuális üzletünkbe és nyomon követhetjük azt is, hogy akik nem vásárolnak semmit, honnan és mennyi idő után fordulnak vissza.

Ezek a statisztikai adatok rendkívül sokat érnek és kiválóan felhasználhatók a forgalom javítsa érdekében. Abban az esetben ugyanis, ha gyengepontjainkkal és erősségeinkkel is tisztában vagyunk, sokkal hatékonyabban koncentrálhatjuk marketingeszközeinket azokra a területekre, ahol valóban szükségesek.

A WooCommerce használata lehetővé teszi azt, hogy oldalunk látogatottságáról mindenre kiterjedő statisztikát készítsünk, az ilyen módon kapott adatok pedig aranyat érnek a célzott Google Ads hirdetések és komplett kampányok megtervezése esetén.

A jó webshop egyszerűen létrehozható, mint gondolnád

Sokan az előnyök ellenére sem mernek belevágni abba, hogy saját webshopot üzemeltessenek. Ennek a legfőbb oka az, hogy tartanak a fejlesztés körülményességétől és az azzal járó költségektől, a bérelhető webshopok által kínált szolgáltatások azonban nem elégítik ki az igényeiket.

Jó hír azonban, hogy a WooCommerce rendszere az ő számukra is tökéletes megoldást jelent.

Egyrészt azért, mert egy WordPress alapú webáruház létrehozásának költségei csupán a töredékét jelentik annak, amibe egy saját fejlesztésű megoldás kerül. Másrészt pedig azért, mert a WooCommerce ennek ellenére is biztosítja a tökéletes személyre szabhatóság lehetőségét.

Ezáltal lehetőséget nyújt arra, hogy tökéletes felhasználói élményt teremthessünk vásárlóink számára, oldalunkat pedig a lehető legnagyobb mértékben márkánk arculatához, vállalkozásunk személyes igényeihez igazítsuk.

Ha szeretnéd, én segítek abban, hogy saját webshopod minden szempontból tökéletes legyen, a honlapkészítés mellett pedig az üzemeltetés és a karbantartás feladatát, valamint az online marketinged alapjait jelentő Facebook és Google kampányok kezelését is nyugodtan rám bízhatod!